ក្រុមហ៊ុនAZបានទទួលសិទ្ធិវិនិយោគថែទាំផ្លូវជាតិលេខ៤ ជាង១០ឆ្នាំ ប្រមូលបានប្រាក់ចំណេញនៅលើគោក ធ្វើឲ្យប្រជាពលរដ្ឋមិនសប្បាយចិត្ត
រាជធានីភ្នំពេញ ៖ អស់រយៈពេលជាង១០ឆ្នាំមកហើយ ដែលក្រុមហ៊ុន AZ ទទួលបានសិទិ្ធវិនិយោគថែទាំផ្លូវជាតិលេខ៤ ដែលជាជំនួយរបស់សហរដ្ឋអាមេរិក ប៉ុន្ដែរឿងពិតគេសង្កេតឃើញថា ក្រុមហ៊ុននេះអត់ដែលខ្វល់ខ្វាយអនុវត្តន៍ឲ្យស្របតាមកិច្ចសន្យានោះទេ គឺគិតតែប្រមូលប្រាក់ដែលជាញើសឈាមរបស់ពលរដ្ឋខ្មែរយកទៅធ្វើមានធ្វើបានផ្ទាល់ខ្លួនគឺសមល្មមដល់ពេលរាជរដ្ឋាភិបាលពិនិត្យសើរើករណីនេះឡើងវិញហើយ។
យោងតាមមតិប្រជាពលរដ្ឋជាច្រើនបានឲ្យដឹងថាច្រើនឆ្នាំមកហើយដែលក្រុមហ៊ុនAZព្យាយាមសង់បញ្ជរកាត់ផ្លូវជាតិលេខ៤ ជាច្រើនកន្លែងដើម្បីបង្ខំឲ្យអ្នកដំណើរនិងរថយន្តដឹកទំនិញបង់ប្រាក់ ដោយគ្មានការយោគយល់អ្វីឡើយ ហើយបើនិយាយពីសេវាថែទាំជួសជុលផ្លូវជាតិលេខ៤វិញក្រុមហ៊ុនAZធ្វើតាមរបៀបលេងៗកុំឱ្យគេថាអត់ធ្វើអ្វីសោះព្រោះរឿងសំខាន់ដែលក្រុមហ៊ុនAZចង់បាននោះគឺជាការប្រឹងប្រមូលប្រាក់ពីរថយន្ដធ្វើដំណើរឆ្លងកាត់ផ្លូវជាតិលេខ៤តាមរបៀបធ្វើអាជីវកម្មលើខ្នងប្រជារាស្ដ្រខ្មែរក្រីក្រ។
ប្រជាពលរដ្ឋបានលើកឡើងទៀតថាឧកញ៉ាលីយ៉ុងផាត់បានសង់ស្ពានឆ្លងដៃសមុទ្រនៅខេត្ដកោះកុងនិងស្ពានព្រែកព្នៅឆ្លងកាត់ទន្លេសាបតាមរូបមន្ដBOTដើម្បីទទួលបានសិទ្ធិប្រមូលប្រាក់ពីអ្នកដំណើរឆ្លងកាត់ផ្លូវស្ពានទាំងនោះគេអាចចាត់ទុកថាជាការវិនិយោគដ៏ត្រឹមត្រូវនិងបង្ហាញពីការរួមចំណែករបស់វិស័យឯកជនជួយវិនិយោគសមិទ្ធផលក្នុងស្រុកបម្រើសេចក្ដីត្រូវការរបស់ប្រជាពលរដ្ឋ។ក្រុមហ៊ុនមួយចំនួនទៀតទទួលបានសិទ្ធិសង់ផ្លូវលេខ២០០៤ឬផ្លូវវេងស្រេងតាមរូបមន្ដBOTពេលសង់រួចហើយក្រុមហ៊ុនទាំងនោះឮអាចដំណើរការប្រមូលប្រាក់ក្នុងពេលកំណត់មួយតាមកិច្ចសន្យាជាមួយរដ្ឋាភិបាលហើយចុងបញ្ចប់ត្រូវប្រគល់សមិទ្ធផលនោះឱ្យរដ្ឋាភិបាលគ្រប់គ្រងបម្រើឱ្យផលប្រយោជន៍សាធារណៈ។
សម្រាប់ក្រុមហ៊ុនAZដែលកាលណោះស្ថិតក្រោមការក្ដោបក្ដាប់របស់ឧកញ៉ាអ៊ឹងប៊ុនហ៊ូវបានទទួលសិទ្ធិថែទាំផ្លូវជាតិលេខ៤ក្នុងឆ្នាំ២០០១ហើយក៏ចាប់ផ្ដើមកែលំអស្ថានភាពផ្លូវត្រង់ចំណុចចោមចៅតិចតួចប៉ុណ្ណោះក៏បង្កើតបញ្ជរសម្រាប់ឃាត់រថយន្ដធ្វើដំណើរឆ្លងកាត់ផ្លូវជាតិលេខ៤ឱ្យបង់ប្រាក់យ៉ាងងាយស្រួលបំផុតពោលគឺការវិនិយោគរបស់ក្រុមហ៊ុនAZមិនខុសពីការធ្វើនំអត់ម្សៅនោះទេដោយមិនបានចំណាយដើមទុនមួយកាក់មួយសេនណាឡើយព្រោះផ្លូវជាតិលេខ៤នោះត្រូវបានស្ដាឡើងវិញដោយទីភ្នាក់ងារអភិវឌ្ឍន៍អន្ដរជាតិរបស់សហរដ្ឋអាមេរិកចំណាយប្រាក់ជាង៣០លានដុល្លាររួចទៅហើយគឺក្រុមហ៊ុនAZគ្រាន់តែមកសង់បញ្ជរឱ្យអ្នកដំណើរបង់ប្រាក់តែប៉ុណ្ណោះ។
សម្រាប់ជំហានចាប់ផ្ដើមអភិវឌ្ឍន៍ប្រទេសកម្ពុជាឡើងវិញរាប់តាំងពីក្រោយកិច្ចព្រមព្រៀងសន្ដិភាពក្រុងប៉ារីសថ្ងៃទី២៣ខែតុលាឆ្នាំ១៩៩១សហរដ្ឋអាមេរិកបានចំណាយប្រាក់ជាង៣០លានដុល្លារអាមេរិកដើម្បីស្ដាឡើងវិញនូវផ្លូវជាតិលេខ៤ពីភ្នំពេញទៅខេត្ដព្រះសីហនុចម្ងាយប្រមាណ២៣០គីឡូម៉ែត្រគឺជាប្រាក់ជំនួយមានតម្លៃជាប្រវត្ដិសាស្ដ្ររបស់អាមេរិក។បើគេចាំមិនភ្លេចទេផ្លូវជាតិលេខ៤ត្រូវបានសង់ឡើងក្នុងសម័យសង្គមរាស្ដ្រនិយមអំឡុងដើមទសវត្សរ៍ឆ្នាំ១៩៦០ប៉ុន្ដែត្រូវបានបំផ្លាញដោយគ្រាប់មីននិងគ្រាប់បែករបស់ក្រុមឧទ្ទាមខ្មែរក្រហមកាត់ផ្ដាច់បណ្ដាញសេដ្ឋកិច្ចខ្មែរហើយកាលណោះបើសហរដ្ឋអាមេរិកមិនជួយស្ដារផ្លូវជាតិលេខ៤ឡើងវិញទេនោះច្បាស់ណាស់ដែលថាកម្ពុជាមិនអាចមានមូលនិធិជួសជុលស្ពានផ្លូវដោយខ្លួនឯងបានទេ។
អំឡុងពេលបើកសម្ពោធផ្លូវជាតិលេខ៤ដែលគេនិយមហៅថាជាផ្លូវមិត្ដភាពកម្ពុជា-អាមេរិកាំងដែលត្រូវស្ដាឡើងវិញកាលពីពាក់កណ្ដាលទសវត្សរ៍ឆ្នាំ១៩៩០នោះឯកឧត្តមគាតឈន់ជារដ្ឋមន្ដ្រីក្រសួងសេដ្ឋកិច្ចនិងហិរញ្ញវត្ថុបានលើកឡើងថាចំណងដៃផ្លូវជាតិលេខ៤នេះមានសារៈសំខាន់ខ្លាំងណាស់អាចជួយឱ្យមានការអភិវឌ្ឍនិងលើកស្ទួយសេដ្ឋកិច្ចជាតិដើម្បីភ្ជាប់តំបន់មាត់សមុទ្រមកកាន់រាជធានីភ្នំពេញហើយវាជាការរួមចំណែកមួយសំខាន់បំផុតដល់រដ្ឋាភិបាលកម្ពុជាដែលទន់ខ្សោយទើបងើបផុតពីសង្គ្រាមស៊ីវិលដ៏រ៉ាំរ៉ៃ។
តំណាងស្ថានទូតអាមេរិកក៏ធ្លាប់បានបញ្ជាក់ផងដែរថាការស្ដារឡើងវិញនូវផ្លូវជាតិលេខ៤នេះបង្កើតឱ្យមានសក្ដានុពលធំធេងជួយដល់រាស្ដ្រខ្មែរនិងការដឹកជញ្ជូនទំនិញពីដែនសមុទ្រមកកាន់រាជធានីភ្នំពេញគឺជាការលើកស្ទួយសេដ្ឋកិច្ចជាតិក៏ដូចជាបម្រើឱ្យជីវភាពរាស្ដ្រខ្មែរក្រីក្រ។ផ្លូវជាតិលេខ៤ត្រូវបានចាត់ទុកថាជាសំណង់ដ៏រឹងមាំបំផុតធានាឱ្យការដឹកជញ្ជូនសព្វសារពើជាពិសេសប្រជាពលរដ្ឋអាចធ្វើដំណើរដោយសេរីព្រោះវាជាជំនួយរបស់អាមេរិកដូចដែលសម្តេចតេជោ ហ៊ុនសែនធ្លាប់បានលើកឡើងជាញឹកញាប់រួចហើយថាមានផ្លូវមានសង្ឃឹមដើម្បីដើរទៅមុខឆ្ពោះទៅកាន់ភាពរីកចម្រើនជឿនលឿន។
ប៉ុន្ដែស្ថានភាពនេះសម្រាប់ប្រជាពលរដ្ឋដែលត្រូវធ្វើដំណើរឆ្លងកាត់ផ្លូវជាតិលេខ៤ពីភ្នំពេញទៅខេត្ដព្រះសីហនុកំពុងខកចិត្ដយ៉ាងសម្បើមត្រង់ថាមានផ្លូវហើយមិនទាន់មានសង្ឃឹមទេព្រោះទាល់តែមានប្រាក់បង់ឱ្យក្រុមហ៊ុន AZ នៅតាមបញ្ជរចំនួន៣កន្លែងគឺនៅចំណុចកំបូល, ស្ទឹងសំរោងនិងអូរចំណាទើបមានសង្ឃឹមអាចធ្វើដំណើរឆ្លងកាត់ផ្លូវជាតិលេខ៤ជាជំនួយរបស់សហរដ្ឋអាមេរិក។ប្រជាពលរដ្ឋគួរតែមានសិទ្ធិប្រើប្រាស់ផ្លូវសាធារណៈព្រោះផ្លូវជាតិលេខ៤នេះត្រូវបានស្ដារឡើងវិញដោយប្រាក់ជំនួយរបស់អាមេរិកប្រហែល៣០លានដុល្លារគេមិនបានឃើញក្រុមហ៊ុនAZនេះចេញប្រាក់ទៅសង់ផ្លូវដូចក្រុមហ៊ុនមួយចំនួនទៀតតាមរូបមន្ដBOTនោះទេ។
អ្នកដំណើរជាទូទៅបានលើកឡើងថាពួកគេត្រូវឈប់បង់ប្រាក់ចំនួន៣កន្លែងឱ្យក្រុមហ៊ុនAZ ដែលមួយកន្លែងត្រូវបង់ចំនួន២៨០០រៀលគឺបង់ទាំងទៅទាំងមកសម្រាប់រថយន្ដគ្រួសារហើយរថយន្ដដឹកជញ្ជូនខ្នាតធំគិតផ្សេងពីនេះហើយបើតាមការលើកឡើងរបស់អ្នកតំណាងរាស្ត្រក្នុងពេលកន្លងមកបានបញ្ជាក់ថាប្រាក់ចំណូលប្រចាំឆ្នាំរបស់ក្រុមហ៊ុនAZមានចាប់ពី១០ទៅ១៥លានដុល្លារអាមេរិកសម្រាប់ការបង្ខំឱ្យរថយន្ដធ្វើដំណើរឆ្លងកាត់ផ្លូវជាតិលេខ៤បង់ប្រាក់ពោលគឺប្រាក់ចូលហោប៉ៅក្រុមហ៊ុនAZ ច្រើនសន្ធឹកសន្ធាប់ប៉ុន្ដែកញ្ចប់ថវិកាយកទៅជួសជុលថែទាំផ្លូវនោះមានតិចតួចបំផុត៕
0 comments:
Post a Comment